21 marts 2007

Største pot vundet

I dag vandt jeg så min største pot hidtil. Jeg sad ved et NL100 bord (som jeg stadig ikke er ordenligt bankrolled til, men hva' fa'en - Man skal da gi' det et skud, ikke?), og havde et par rigtig aggressive fætre til vendtre for mig. Særligt ham lige til venstre for mig havde givet mig meget på nakken, og jeg havde set det som et hint om at stramme lidt op på mine preflop udstik og continuation bets. Det tror jeg nu ikke han havde registreret, og på et tidspunkt da han gav på renakken på et total tørt, raggedy flop, skrev jeg advarende i chatten, at næste gang han gjorde det, så ville det blive "for stacks". Ikke desto mindre var jeg bordets chipleader med $256,75 foran mig.

Anyways, der bliver foldet om til mig på knappen, og jeg ser ned i et par dejlige esser. Normalt ville jeg ægre mig lidt over den mangel på action, der tit vil være i denne situation, men aktuelt kunne jeg ikke have håbet på bedre. Jeg stak $3,50 ud, og blev til min overraskelse kaldt af begge blinds. Hmm. Jeg havde håbet på at blive reraiset, som jeg så tit var blevet det af de to, men nu ville de åbenbart gerne se et flop. Floppet kom 9h, 2h, 3s. Small blinden stikker $8 ud, og bliver kaldt af big blinden. Jeg er lidt i tvivl her, fordi jeg anser SB for at være god, og ikke tror, at han vil stikke ud i ansigtet på mig uden en ret god hånd. Hvis detderfor kun var ham, ville jeg tit bare kalde her, og vente med at raise ham til turn, hvor jeg ville føle mig mere sikker på, at han ikke ville spille tilbage med et bluff. Men da der ligger et farvetræk, og SB har kaldt, bliver jeg nødt til at raise. Jeg gør det derfor til $47. Til min lettelse smider SB, men så nu går BB lige pludselig rest for $160,45. Det havde jeg ikke forventet, og jeg sidder og tænker til tiden er næsten løbet ud. Jeg har ham dækket, og vil stadig have en pænt stor stak, hvis jeg folder. Til sidst beslutter jeg mig dog for at kalde, da jeg ikke synes, at hans spil giver mening, hvis han har et set eller noget andeet, der slår mig. Jeg er meget lettet, da han vender Q3h, og tænker, at i det mindste kom jeg ind med skillingerne, da jeg var størst. Heldigvis falder der to blanke på turn og river, og jeg river potten, som er på $339,40.

Ingen kommentarer: