03 januar 2007

Nytårspoker

Godt nytår. Så er det af vejen. Jeg spillede poker sammen med resten af drengene fra Den Skumle Skuffe to dage før nytårsaften. Grundet mine dårlige resultater på nettet, som jeg skrev om sidst, havde jeg holdt en pause med poker, og kom med en plan om at spille tørt for det meste. Jeg havde egentlig forestillet mig, at vi kun skulle spille cash game, men det blev hurtigt aftalt, at vi skulle starte med en turnering. Vi var otte mand. For nu at springe en masse snak over, kan jeg ligeså godt melde op nu, at jeg vandt. Det var meget tilfredsstillende. Jeg vil ikke påstå, at jeg lavede nogen bemærkelsesværdige gode plays. Jeg fik bare kortene på de rigtige tidspunkter. På et tidspunkt slog jeg to ud i træk, da jeg først floppede top set med bønderne, og derpå top to par med AK. Derefter sad jeg lunt i svinget med den absout største stak. Efterfølgende blødte jeg dog en del, da mine big stack steal raises overhovedet ikke blev respekteret (har de andre mon et tell på mig?). Det blev endnu være, da jeg startede et streak med at doble mine modstandere op. Først var det en ultra short stack, som godt nok var størst da pengene kom ind. Så var det en anden short stack, hvis J9h holdt op mod mine A8h da vi røg allin preflop. Og det blev endnu være endnu: Jeg floppede top par med Q-rag på et Q66 board. Min modstandet, som var den short stack, jeg doblede i første omgang, skubbede stakken ind, og jeg insta-callede. Han viste 75off op, og annoncerede at han var drawing dead. En af de andre korrigerede ham, og sagde, at der da var mulighed for noget løbeværk. Turn: 8. River 9. Ad!!! Så var det lige pludselig mig, der var short stacken. På det tidspunkt var vi vistnok fire tilbage. På et tidspunkt, da jeg sidder i BB, vælger UTG at calle. Knappen folder, og SB raiser noget der ligner alt, hvad jeg sidder tilbage med. Jeg løfter mine kort og ser ned i et par Kaptajner. Jeg skubber naturligvis resten ind, og de caller begge. Jeg havde et grimt øjeblik, da dealeren vendte et A-højt flop og en af de to andre skubbede. Men det var heldigvis falsk alarm, og mine kaptajner holdt op, og jeg var lige pludselig med igen. Jeg husker ikke præcis, hvordan 4. pladsen røg, men jeg husker, at det var mig, der eliminerede de to sidste.

Imedens turneringen blev afgjort, havde de andre fået gang i et cash game ved et andet bord. Vi var også blevet suppleret med en 9. mand. Jeg kunne af gode grunde ikke følge med i hvad der hændte mens jeg sad og spillede turnering, men udfra hvad jeg kunne høre og se, gik det blodigt til. Da turneringen var færdig, rykkede vi alle sammen på et bord igen, og jeg købte mig ind for 50 BBs. Der blev spillet friskt til fra alle kanter, og min strategi om at spille tørt var formentlig velvalgt. Jeg var ikke rigtig ude og tangle med nogen, men fik stille og roligt bygget min stack op. Jeg fik dog aldrig rigtig en stor hånd, men udnyttede mest bare mit tørre image. Det hører i øvrigt med til historien, at jeg var den eneste, der ikke drak ved bordet, og ej heller fyrede den fede, da jeg var i bil. Efterhånden som natten skred frem, og folk tabte deres gambling-allowance, blev bordet shortere og shortere. Og samtidigt begyndte mit spil også at blive dårligere. Når jeg tænker tilbage, tror jeg, at det var min ringe selvtillid OG et koldt deck der bar skylden. Jeg burde have stoppet, da vi var fire tilbage. Jeg var ikke i humør til at gamble, og jeg havde ikke tålmodigheden til at vente på det rette øjeblik. 5-10 min inden vi havde aftalt at stoppe allesammen, lykkedes det mig at bluffe alle skillingerne væk med et mavetræk, som jeg bettede hele vejen. Det kom som kulminationen på en række hænder, hvor jeg havde lavet nogle (korrekte?) laydowns, der havde kostet. Nå, men skidt. Det kostede mig kun 1/5 af præmien fra turneringen, så jeg gik derfra med overskud. Jeg skal snart i gang igen på nettet, og så må jeg arbejde lidt mere på mit shorthanded spil.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Du er nemt weak tight din tøs.
Spillede mod marinehønemanden i går. heads up. sidder med j8u i sb caller. MM checker. Floppet: jj3
jeg checker og bliver raised. Caller. turn 3 checker mm checker.
River 8 Jeg raiser halvdelen af potten. MM folder og viser en 3. Fuldt hus. Fattede ikke han foldede. Gjorde alt for at indikere en drawing hand og et steal. Flot laydown. Han havde sat mig på knægten. Tyren kan altså godt smide. Der var dog nogle sorte mærker på nogle af kortene, det kan jo også have noget med det at gøre;-)