16 december 2006

Jeg er meget frustreret! Jeg har tabt alle mine penge. Nej, det passer ikke. Jeg har rent faktisk det meste af min bank roll i behold, men kun fordi jeg har trukket det meste af den ud i tide. Siden jeg gjorde det, har jeg ikke kunne vinde i poker. Det er helt sikkert et spørgsmål om mentalt overskud, eller mangel på samme, i denne stressede tid op til projekt aflevering. Det har frarøvet mig min edge i cash gamesne: Jeg er både alt for frisk og alt for svag. Typisk tilt. Jeg er gået helt ned i limit, og spiller kun for at genvinde min selvtillid. Men når jeg så samtidigt bliver kørt over af decket, så er det altså svært! Det værste er, at jeg læser mine modstandere godt, og laver bunker af korrekte laydowns. Men det eneste de ser er svaghed. For lidt siden tabte jeg så mine sidste 50$ på partypoker (en øvelse jeg også har foretaget på PokerRoom og og FullTiltPoker!!). Jeg satte mig ved et 25$ buyin buyin bord, med en hensigt om at spille solid poker, hvor jeg primært vil forlade mig på kortene i fast overbevisning om, at det er alt, der skal til på dette niveau. I andet orbit, eller noget i den stil, kalder jeg så et bet på 4 BBs fra knappen med 43c (det er solid i min bog). En af blindsne kalder også, og vi er tre til floppet, hvor jeg flopper den lille strit på et rainbow board. Preflop raiseren stikker ud, og jeg tager mig god tid, før jeg raiser til 8$, eller 1/3 af min stak, således at jeg kan komme AI på turn. Der er intet, der kan få mig til at lægge min hånd, nu. 3. manden folder, og 1. manden går AI. Jeg kalder naturligvis. Jeg gentager: Jeg kan *aldrig* lægge denne hånd i denne situation. Men selvfølgeligt viser 1. manden pol-stritten op, og jeg mister mit første indskud. Jeg køber mig ind igen, og får med det samme QQ, som jeg stikker ud med. Jeg får en caller, der har position på mig, og floppet kommer K-højt. Jeg vælger at tjekke, hvilket måske er alt for svagt, men jeg beslutter mig for at spille forsigtigt, sålænge min afstraffelse fra før er frisk i alles hukommelse. Min modstander stikker ud, og jeg kan ikke kalde.

Derefter gik det sådan set slag i slag med at stikke ud preflop med aldeles rimelige hænder, for derpå at misse floppet, c-bette og blive raiset ud. Første gang viser en frisk tyr to rags op efter den øvelse, og måske burde det have været mit cue til at forlade bordet. Jeg syntes nu, at jeg havde hans nummer efter den lille opvisning, og to gange forsøger han at trappe mig med legitime hænder ved at gentage mønstret. Ærgeligt for ham havde jeg dog ingen af gangene noget tilnærmelsesvist spilbart på floppet, hvilket unægteligt gjorde mine laydowns temmelig meget nemmere. Begge gange valgte han af uransagelige årsager at vise op. Måske for at trøste mig? Jeg bliver til sidst udfriet fra mine pinsler, da jeg ganske short raiser 7xBB fra SB i med AJoff i en situation, hvor kun UTG har kaldt BB. Manden kalder, jeg misser på et 9-højt, parret flop, men beslutter at gå AI for at beskytte min investering i en pulje, hvor jeg har svært ved at sætte ham på noget, han kan calle mig med. Men selvfølgeligt har manden kaldt mit preflop bet med A9(!), og da ingen J kommer mig til undsætning, går jeg stok på party... :(

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Du er den varmeste tyr i 2A. Hvordan kan du ikke se, han har pol?
Det er hvad der sker en gang i mellem. Ta' en pause og sæt penge ind igen, når du har afleveret projektet. Jeg regner i øvrigt med, du får mindst 11. Der

Adam Lett sagde ...

Projektet er afleveret i dag, 1 dag før tiden! Om jeg får 11 eller ej, vil jeg først selv have endelig indflydelse på til eksamen i januar, men i første omgang, synes jeg at vi har lavet et godt stykke arbejde.

Hvad mener du med, at jeg skulle kunne se om han har pol? Der er da et spørgsmål om, at jeg har ham slået her, 90% af tiden! Han kunne have alt! Overpar, to par, trips eller et godt draw. På det level har, kan han sågar have AK unimproved! Der er tidspunkter, hvor man kan lave gode laydowns, og dette er ikke en dem!

Det er lidt som de spillere, der prøver at regne ud, om deres floppede flush skulle være bagud til en større flush. Det er ligemeget! Hvis man taber skillingerne i den situation, så taber man skillingerne. Punktum. Der er ingen værdi i at forsøge at lave de laydowns. IMHO. (Jeg går ud fra, at du i virkeligheden også er enig med mig).

Anyhoo, så spillede jeg stadigt dårligt overall, men det var i de andre hænder jeg spillede. Men det skal nok gå over, når lige jeg har holdt lidt pause, som du siger...