24 januar 2007

Bubbleboy

Jeg er lige røget ud som nr. 19 i en turnering hvor de 18 sidste kom i pengene. Og naturligvis var jeg størst, da skillingerne kom til midten. Vi ryger AI preflop, og han viser AQ op mod min AK. Ok, vi var også røget AI hvis jeg havde haft AT, idet jeg var shortstack med et M på lige knap 5. Villain var ingen ringere end chip leaderen, der havde 6x så mange chips som jeg.

Short stack havde jeg været et stykke tid, efter at kortene havde taget mig på en rigtig ruschebanetur: Efter at have ligget omkring average i den første halvdel af turneringen, hvor jeg havde spillet tight uden at tage de store chancer, befandt jeg mig pludselig i en situation, hvor jeg fik gode hænder efter at have lavet et par moves for at udnytte mit tørre image.

Blinds er 80/160. Jeg har 6.150 i chips, da jeg samler 88 op i 3. position. UTG caller. Jeg overvejer at raise, men da jeg lige har været meget aktiv, og derfor regner med at blive callet af en bred range, vælger jeg at calle. Resten folder til BB, som checker. Floppet ser umiddelbart fornuftigt ud med 7QQ, og to ruder. Den bliver checket til mig, og jeg skyder 400 ud i potten, som er på 480. SB folder, UTG caller. Turn er en lækker ruder 8. UTG checker til mig, og da jeg synes han skal have mulighed for at repæsentere farven, hvis ikke han har den, laver jeg et forsigtigt bet på 350. Han caller. På riveren danser ruder 10 ind, hvilket kan være både godt og skidt for min action, alt efter om han har en eller to ruder på hånden. Jeg vælger at skyde 555 ud, da jeg ikke rigtig kan sætte ham på tu ruder efter hans vattede call på turnen. Han caller, og mucker kongefarven, som han har ramt på river med KK. Lad det være en lektie om ikke at sløwspille KK ;)

Næste hånd (som jeg af sære årsager ikke har den præcise hand history på) samler jeg A8 i ruder op. UTG folder. Jeg beslutter mig for at spille mit rush, og klikraiser. (Før nogen beslutter sig for at kritisere dette, så lad mig sige, at det mere eller mindre er mit standardraise fra tidlig position. Jeg øver mig i at spille 'slowball'). En short stack, som jeg har doblet op igennem tidligere, caller. Alle andre folder. Hmm. Jeg begynder at være lidt nervøs for hvilket flop jeg overhovedet vil bryde mig om at se. Han kunne godt have et større es end mig, og så kommer jeg nok til at gengælde ham double up -tjenesten. Men jeg slapper helt af, da floppet bliver vendt: 888! Som det er standard med quads checker jeg. Han checker bagved. Turn er en rag, og jeg checker igen. Han går AI! Jeg caller, og han viser AJoff op. Jeg når ikke at svare på hans GG, før jeg er blevet flyttet til et andet bord.

I den 4. hånd jeg spiller ved det næste bord, er blinds 100/200 og jeg har 9.555 i chips, da jeg får kaptajnerne på knappen. UTG caller, og jeg når lige et tænke et par tanker om, hvordan jeg skal spille min hånd, da en spiller i MP pludselig går AI med 4.100 i chips! Hovsa, de spiller vist sig selv. Jeg går naturligvis også AI, og resten af bordet folder. Han viser JToff op, og jeg tænker, at jeg ville have været gladere hvis han havde vist et par i damer op. Han rammer sin knægt på floppet. Og naturligvis danser 10eren ind i billeten. Online poker er rigged!

Hånden efter får jeg A6 i spader i CO sædet. Alle folder til mig, og jeg raiser til 500. SB caller, og BB går AI. Jeg kan kun folde. De viser hhv. A8 suited og AKoff op.

Et par hænder senere i samme orbit får jeg AJoff i 3. pos. Jeg åbner for et raise på 500. 4. pos spilleren kalder, resten folder. Floppet kommer Js3sKd. Jeg stikker halv potte ud, og han går prompte AI. Jeg tænker lidt over det, men beslutter mig for, at det er for tyret at calle i håb om at han sidder med farvetrækket. Jeg folder, og sidder tilbage med en stack på 3.705. Tak for lort! Ikke desto mindre hænger jeg på indtil jeg ryger ud på boblen med AK mod AQ, som jeg skrev til at starte med. På det tidspunkt var blinds 250/500 med en ante på 50.

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

udnytter dit Rush!!! Tager du cocain eller er du monster overtroisk. Håber det er coke du tager - det andet er sgu hjernedødt!

Unknown sagde ...

"Udnytter rushet" Håber det er coke du refererer til og ikke en eller anden hjernedød forstilling om at "sidde i held".

Unknown sagde ...

Det er altid nedern at ende på bobblen. Men der er jo een, der skal gøre det.

Jeg er begyndt at spille igen. Jeg satte for noget tid siden 200$ ind på pokerroom.com for at kunne spille på arbejde. Det resulterede i, jeg tabte de første 70 den første aften. Jeg ramte simpelthen dårligere end de andre, og folk var nogle heldige svin! Anyway, jeg stoppede så i lang tid for at fokusrere lidt på skakken i stedet. Da det på det sidste er gået forrygende der, valgte jeg i sidste uge at spille de sidste penge op. Jeg sætter mig ved et 0.25/0.5 NL bord. Det startede ikke så godt. Jeg sidder med A7 og raiser raiser 4 gange bb som sædvanligt. To kaldere. A84 i hjerter (jeg har hjerter 7). Check. Check. Sidste mand siger 5. Første mand kalder og jeg siger til 20 (pot). Begge kalder (den ene kommer all in). Blank. Check. Check. Blank. Check. Check. Første mand viser K-træk op. Ingenting. Anden mand viser AK op - ingen hjerter. Jeg tænker: 'Ah et tyreshow' og rebuy'er. Jeg vinder herefter en masse små potter og de virker bange for mig. Lidt senere. Jeg sidder med AA og raiser standard. Jeg havde en spiller ved bordet som var brændt varm på mig, så han kalder naturligvis (jeg havde på det tidspunkt taget 70$ fra ham - det var ham med AK). Derudover kalder tørfisken og en anden. Bestemt ikke ideelt. Floppet hedder 10/10/4 rainbow. 4 gange Check. Turn er en blank. 10/10 er for spillet. Check, check og jeg bliver nødt til at få besked. Jeg stikker blødt ud og får en kalder. Jeg ved han har en 10'er, så jeg smider, da han stikker ud. Et par hænder efter har jeg KJ og stikker ud igen. En varm spiller raiser (han har vundet op til 70), men ikke med nok, så jeg kalder. AJ10 i ruder (og jeg sidder med ruder konge). Check. Han stikker hårdt ud (overpot), og jeg sætter ham all in. Han smider. Jeg har respekten tilbage ved bordet. Herefter smed de hver gang jeg stikker ud i billetten. Jeg hev potter hjem med 6,5 og 4 høj. Dejligt. Nu er jeg på 320$ og stødt stigende.

Adam Lett sagde ...

Hej Marc.

Godt at høre, at du nu stikker ud på nettet! Tillad mig dog at kommentere noget af det du skriver: Du spiller for højt for din bankroll. Især i betragtning af, at du ikke har mere erfaring end du har i at vinde online. Som minimum bør du have 10 fulde buyins til det level, du spiller på. Ellers bliver du før eller siden offer for den negative side af varians. Derfor vil jeg anbefale dig at spille $25max på PokerRoom i stedet.

Udover det: Hvad er det for nogle klamme check-raise jeg ser dig begive dig ud i (A7 og KJ-hænderne)? Gentag efter mig: Check-raise baaad! Og hvordan kan du ikke stikke ud med AA på et TT4 flop? Det kunne dårligt være et bedre flop for dig. Og besked om 10'eren får du altså ikke ved at stikke ud på turn.

Anyways, jeg har vundet 400$ de sidste to dage på at spille $25max, så det er altså ikke fordi man ikke kan bygge bankroll på det level.